fredag den 12. november 2010

Status - Visarun/Freediving

Da jeg ankom til Thailand for knap to uger siden, valgte jeg ikke at bruge et af mine to-maaneders visum som jeg fik lavet hjemmefra.

I stedet fik jeg et 15 dages visa da jeg ankom via land/vand. Hvis jeg var kommet til Thailand i en international lufthavn, saa havde jeg faaet 30 dage. Nuvel!

Mit visum udloeber d. 18. november, saa jeg havde egentlig planlagt at tage til Bangkok og derfra nordpaa. Men. Det viser sig at jeg kan lave et visarun her fra oeen. Det goer jeg saa. I morgen tidlige kl. 7:30 bliver jeg samlet op der hvor jeg bor, og saa koerer vi den lange vej til en af to mulige graenseovergange her i 'naerheden'. Der faar jeg et stempel i passet, og saa er det tilbage. Det bliver en heldagsforestilling.

Jeg bruger det ene to maaneders visum i morgen, saa det kommer til at passe med at jeg skal vaere ude af Thailand omtrent samtidig med at Bruun og Munthe tager hjem. Faktisk har jeg mulighed for at forlaenge med yderligere 30 dage - tiden maa vise om det er saadan det kommer til at gaa.

Det fede ved alt dette er, bl.a., at jeg er stoedet paa et freediving kursus som jeg rigtig gerne vil tage. Det er lige blevet flyttet endnu en dag, saa det starter d. 16. novemeber og varer i tre dage (Freediver Two-star). Hvis jeg bliver bidt af det, kan det vaere at jeg tager den naeste level med. Det bliver rigtig godt! Se evt. mere info her: http://www.blueplanetdivers.net/freediving.htm

Saa lige nu ser det ud til at jeg bliver i Thailand de naeste to maaneder, og her paa Koh Lanta i hvert fald en uge mere.

Da jeg gik herover i dag for at opdatere bloggen, kom en af massoererne fra der hvor jeg bor og spurgte om jeg var interesseret i at leje et moebleret vaerelse i en maaned for 10.000 THB. Det er en helt ok pris. Og faktisk har jeg nu faaet flere muligheder for den slags paa haanden - det tror jeg jeg vil undersoege en af de naermeste dage.

Foreloebig skal jeg lave det visarun i morgen, og saa freediving kurset fra d. 16.

Bare super!

Haaber I har det godt allesammen - till next time :)

2 kommentarer: